Thursday, February 25, 2010

cuti~~~cootie~~~cuuttiiey..

salam, morning!!~~~

~~~hurm cuti pjg dtg lagik~~~aku hampir2 kehabisan aktiviti~~actually banyak jer bender leh wat..tp dah dok sorng jerk kat umah nih so xbnyk benda la dapat dibuat~~~hurm..wpon rutin yg same aku nih membosankn~~~aku nk tulih gak kat sini ( biarlah, nih blog aku!!)..ehehhehe...

ok2 here we go..the journey to lia's daily activities at home~~~yg basic + current nyer la...

6.30am~~~ kringggggggggg~~~bangun arr solat subuh...(tp nada dering nset for alarm aku best lagik ok!), pastuh cam bese tdo balik!! hahaha~~~jangan nk kutuk2 aku yer pembaca2 bujang yg seantero umur ngn aku, mostly kite mmg cmnih...len la kalu da jadik mak2 n ayah2..pas subuh xleh tdo....haip~~!!kena wat keje..

7.30am~~~ kadg2 menonton mak aku start enjin kete nk g antar adik bongsu aku g sekola~~kdg ak xwat aper la....berselubung dalam selimut~~kol 830am kang aku bgun lerk bekpes~

9.00am~~~ haaa..aku ader cter baik punyer yg da jadik hobi aku tiap ari menontonnyer....ASTRO OASIS dgr Dato Dr Fadzilah Kamsah punyer slot (Anjakan Paradigma).....pergh..terlalu best~~buat aku rase bersemangat n dapat tingkat kan potensi n kualiti idop btol~~ (jgn nk kate aku skema ek...) da mmg best pon...ingat idop kena seimbang~~dunia n akhirat...

10.00-12.00am~ hurm untuk blok masa nih (husih ingat time table ker ader blokmasa)..ah..xkesah lerk...aku slow2 la...kemas umah~~~tgk2 tv...cuci2 aper2 yg ptt, layan kucing (maklum la org len sume keje n blaja), sidai kain, men fb, pendek kate aper2 aktiviti yg tercapai dek akal tuk di buat la~~

12.00am~~~~ ha....time nih agak mencabar~~COOKING time...bukan aper...time nih aku kena start masak da nih.....yg sakit jiwa raga nyer bukan sbb aper...sbb menu mmg kena pk sendirik....so kebiasaannyer...aku akan bukak fridge..usha2 aper yg sesuai n sedap tuk dimasak~~~bygkan..sebulan cuti, menu sebulan aku kn pk~~~~my mommy tuh besa lah...time aku ada..die xbagi chance!( hehehe syg mak)....owh bukan mudah mahu jadik surirumah~~ngerti ngak?!!

2.15pm~~~ amik adik balik skola~~~xpon tgu die depan pintu~~~hurm....

2.30pm~~~ g smyg nuh~~~~solat zohor=)

2.30pm -6.30~ sambung balik rutin...sama ada men fb ker, tgk tv ker, solat asar..aper2 nyer lah~!

6.30pm~~~ tgk naomei!!!( isnin - khamis)..kdg2 aku terlupe nk tgk~~kalu weekend~~ak balasah la aper2 yg aku nk wat...pastuh dgq mak cakap ~~~lia wat air teh~~satg ayah balik...owh tidak~~BAEK aku jawab~~!!!

malam2...~~~ besenyer spend masa ngn family...sembang2 ngn ayah, emak adik....disebabkan adik bongsu aku skunk nih nk xam...so tugasan aku skunk ader lah...mengajar die~~~aku ske jer...pas letey sumer........ZZzzzzzzzzzzzZZZZZZ...tdo ah aper lagik....hehehhe..

ha..tuh lah die...secara basicnyer aper aku wat mase cuti....hurm..jam pon da tunjuk kol 12....aper lagik DUTY2 sudey mari....hurm k la papai~~






No comments:

Post a Comment

mari2 komen=)