Monday, October 4, 2010

Life can be so difficult dat u may get strangled and sumtime just want to shut down ur brain n mind...

Salam..dear kawan2...

agrrrrhhh kedengaran tajuk blog aku begitu menyenakkan minda~~~
hurm....tp aku just nk bercakap ttg itu....

kadang kala, aku melihat hakikat dunia.....
dan sering tertanya2.....owh mengapa aku tidak sebertuah manusia yang lain,
kenapa sesetengah manusia ku lihat ttg BEBAN, MASALAH, CABARAN, RINTANGAN seolah2 tidak pernah menghampiri mereka....
dan sekendatipon "mereka" hinggap dijiwa sesetengah manusia yg lain...tidak lah sebesar yg dihadapi oleh sesetengah yg lain..
dan ada pula yg aku lihat "mereka" ini seolah2 suka kan sesetengah manusia...
hinggakan..kadang2 ku lihat bertubi2 serangannya...

Adapon yang merasa penangan2 "mereka" ini lebih mengetahui dan lebih merasakan cengkaman keperitan yg melampau,
Orang lain hanya mampu memberikan semangat...dari jauh...
maka mereka2 yg merasakan kepayahan itu cuba lagi untuk bertahan,,
Ada seketika, hati ini tidak mampu lagi menahan bebanan yg mendalam,
Ada masa2, hati2 manusia ini tergelincir dan menangis duka,
Ada waktu hati2 manusia ini rapuh dan rasa berputus asa,
Ada titik2 minit yang jiwanya merana kesusahan
Ada baris2 saat yang jiwanya bergelora dan dipenuhi kerunsingan

Saat minda menjadi buntu, hati juga bercelaru,
terasa beban yg mendalam menyucuk2 benak hati ..
kadang terfikir mahu lari ke mana lagi?
mana lagi mahu kutuju?
jauh mana lagi diri ini diuji?
siapa lagi mahu ku adu kan?
ttg kisah lipur hati ku yg sering berduka?

lalu hati2 manusia ini mencari kasih shbt2 yg lain
tempat mengadu payah yang berganda
Tidak dilupa Allah SWT sbg pencipta
yg Maha Mendengar lagi Maha Mengasihani..
tempat meluah segala rasa dan air mata~~
dengan harapan biarlah kusut ini segera pergi...
biarlah datang ketenangan hidup
biarlah hilang segala perasaan sedih ini...
moga2 aku boleh gembira lagi di esok hari.....

........hurm aku bukanlah pandai berkarya....its just sumthin' yg kadang2 aku suke....bile feeling2....tp yg pasti....aper yang aku nk highlight kan tuk blog aku kali nih..

kita nih manusia....walau ape pon kite cube buat kita ttp hamba Allah WT yg lemah dan penuh berdosa....jadi,,bila kita ader problem mmg xsalah langsung tuk kita bersedih...dan berduka...mmg kenkadang akan ada manusia2 lain yg xkan paham dengan kita....mmg kenkadang kita leh jadi diluar jangkaaan esp bila kita terlalu sedih....trasa seperti tiada sorang pon yg akan paham...mmg hakikatnya mereka xpaham...betul~~mrk mmg xpaham...n xkan paham unless diorang xperience benda yang sama.....xsalah kadang2 kita tergelincir dan bersedih tahap gaban2 gile...TAPI..(besar tuh tapi aku tuh)....TAPI( aku ulang nih)....kita ada pilihan....kita ada pilihan sebenarnyer......

pilihan 1: memberontak n jadik nakal n liar dan mule xpk hati manusia lain. pastuh marah2 kan orang n berckp sesedap bahasa....marah Allah, marah takdir...marah semua orang....benci itu n benci ini....geram sana sini n berdendam...

pilihan 2: Boley bersedih, meraung mengangis semahu2nya...xper,, paham..sedey la....normal tuh...
patuh korang tryla cter kat kawan2 korang, mmg diorg xkan paham tp atleast cri la yg good listener....( jgn carik yg baget bagu n hebat mcm dia jer taw segala~~kalu dpt org cmtuh..mmg hangin la kan~~~)...xper luahkan pada org2 yg korang selesa...mmg diorg xpaham. n xkan phm unless diorg experience benda yg sama..pastuh....KEMBALILAH kepada ALLAH SWT~aku ulang nih..KEMBALILAH kepada ALLAH SWT...kerana Dialah yg menurunkan ujian dan Dialah yang akan menghilangkannya...yakin la dengan statement ini...gpon..pk2 la kan...kita nih nnt kemana juga akhirnya??? xker mati juga?xker ke kubur juge? xker akan dimakan ulat juga dalam tanah nnt....so....ke mana sgt la marah kita tuh, ke mana sgt la kecewa kita tuh...ke mana sgt la kesenangan org lain tuh, ke mana sgt la letih kte tuh...kerana nnt akhirnya kita pulang berjumpa Pencipta kita...Allah SWT~~~tp kita mmg definitely boley berasa sedey dan rasa down~!!!itu normal...tp yg pasti at the end of the day...kita kn cr kekuatan untuk lebey bersemangat tuk sustain hidup yg lebey baik....haa...paham dak nih??? kalu xpaham nk tarik telinge~~~hihih

k la nk p study grup, Doakan aku berjaya dalam Pro Exam bulan 3 nih eh~~~papai~~

ideas of my grey matter cells mada by Allah SWT..~lia~

No comments:

Post a Comment

mari2 komen=)